Thema Media en Koppa Digitale Media richten joint-venture Actueel.be op

31 mei 2012 – Koppa Digitale Media en Thema Media hebben samen een joint-venture opgericht: Actueel.be. Deze nieuwe firma zal in een eerste fase de verdere uitbouw van LimburgActueel.be ter harte nemen. Dit nieuwe platform zal in een tweede fase ook de groei van de andere digitale media van Thema Media op zich nemen.

LimburgActueel.be werd in 2008 gestart door Kris Pattyn van Koppa Digitale Media. In een tijd waarbij iedereen vragen stelde bij het nut en de kansen van een unieke nieuwswebstek zonder een ‘rugdekking’ met print, werd LimburgActueel.be gelanceerd als een provinciale nieuwswebsite die relevant nieuws op een korte en heldere manier tot bij de lezer bracht.

Vandaag is LimburgActueel.be een gerespecteerd medium in het Limburgse, met een dagelijks gemiddeld bereik van 20.000 trouwe lezers. De dagelijkse e-nieuwsbrief die omstreeks 17u00 bij de lezers in het postvak valt, brengt het dagelijkse Limburgse nieuws het snelst tot bij de lezer. Voor de verdere uitbouw van dit jong en dynamisch medium keek Koppa Digitale Media uit naar een sterke partner in het medialandschap.

Deze werd gevonden in Thema Media nv. Deze uitgever staat sterk in print en is gekend door haar regionale uitgaves van ‘Thema Nieuws’, die in displays verspreid worden op tal van drukke punten. Met ‘Maar Natuurlijk’ geven ze ook het grootste gezondheidsmagazine van Vlaanderen uit. In de regio Brabant werden onlangs ook de kranten/websites Leuvenactueel.be en Tienenactueel.be succesvol gelanceerd.

Kris Pattyn van Koppa Digitale Media: “Vanaf het eerste gesprek was het duidelijk dat beide partijen een gelijkwaardige visie op het medialandschap hebben. Tegelijk bleken onze producten elkaar perfect aan te vullen. Een joint-venture was dus het logische gevolg. LimburgActueel.be zal kunnen profiteren van de communicatieve kracht van Thema Media, terwijl wij onze knowhow op het vlak van digitale media kunnen inbrengen”.

Christophe Wels van Thema Media: “De specifieke know-how over digitale nieuwsmedia ontbrak nog binnen onze eigen organisatie. Vandaar dat we vandaag blij zijn met deze nieuwe partner. Bovendien past LimburgActueel.be perfect binnen onze portefeuille aan communicatieve producten. Klanten vragen steeds meer naar het digitale luik binnen hun communicatie. En dit kunnen we nu bieden.”

De zomer zal gebruikt worden om de website te restylen. In september krijgt de lezer de nieuwe  look & feel te zien.