Danone overtuigt met contentstrategie

Contentmarketing werkt! Maar met een allesomvattende strategie werkt het mogelijk nog beter. Zo denkt ook Danone erover. Ontdek hier hoe het zuivelmerk erin slaagt om zijn doelgroep voor zich te winnen.


Het zuivelbedrijf Danone gooit zijn marketinginspanningen over een totaal andere boeg. In tegenstelling tot andere bedrijven, die vooral het product in de kijker plaatsen, heeft het merk vooral aandacht voor de gebruiker.

Timing
Niet toevallig is de nieuwste reclamecampagne na Nieuwjaar gestart. Vele consumenten hebben net hun goede voornemens gemaakt en zijn vastberaden om zich (vaak) een gezondere levensstijl aan te meten. Danone geeft hen daarbij een ‘goed getimed’ duwtje in de rug.

Aanwezigheid
De marketingstrategie is zo opgebouwd dat Danone, en meer bepaald Activia, de doelgroep aanspoort om de koe bij de horens te vatten. Het marketingteam heeft daarom een allesomvattende strategie uitgewerkt waarbij het merk toegankelijk is op plaatsen waar de doelgroep zich bevindt.

Motivatie
Zo draait er op Vijftv nu een spot waarin we een zelfstandige onderneemster leren kennen, die haar druk leven omgooit en ervoor kiest om meer aandacht aan zichzelf te besteden. De kijker beleeft haar verhaal  en wordt gemotiveerd om – samen met Activia – meer kwaliteit te geven aan zijn leven.

Call-to-action
De call-to-action is duidelijk: ‘bezoek de Activia-website om deel te nemen aan het programma’. Daar staan alle ingrediënten om u nog eens te overtuigen om deel te nemen, zoals nuttige tips over gezondheid, sport en levensstijl. U kunt zich daarna inschrijven op een nieuwsbrief waarin u de tips rechtstreeks krijgt aangeleverd.

Persoonlijk
Het neusje van de zalm van de marketingcampagne is het ‘persoonlijk programma’. Twee coaches helpen u gedurende 15 dagen een nieuwe levensstijl aan te meten. Danone belooft een gepersonaliseerd programma en adviezen van de coaches in foto’s en filmpjes. Natuurlijk heeft het project ook een sociaal luik, waarbij de deelnemers hun ervaringen kunnen delen via Facebook. Zo steken ze elkaar weer een hart onder de riem… en motiveren ze anderen om ook deel te nemen.

Bent u al overtuigd de kracht van contentmarketing? Neem contact met ons op en probeer het zelf.

(foto: www.activia.be/nl)