Doe-het-zelftips voor je eigen weblog

Bedrijven met een weblog geven de indruk om toegankelijk en behulpzaam te zijn voor klanten. Een weblog is niet alleen een instrument om je website beter ‘vindbaar’ te maken in zoekrobotten, het geldt eveneens als extra service-element voor je klanten. Hier vindt u enkele tips om zelf aan de slag te gaan.
Vanuit ons vak prediken we iedere dag voor de noodzaak van een bedrijfsblog. Ondernemingen die een statische website hebben, hinken achterop. Een website met nieuws, klantengetuigenissen of doe-het-zelftips levert niet alleen een betere score in de zoekresultaten op, ook uw leads zullen er beter van worden. Maar hoe begint u  eraan?

Verzorg uw blog
Een blog is net als een website een visitekaartje van uzelf en/of uw bedrijf. Behandel hem er dan ook naar. Gebruik uw weblog daarom niet als uitlaatklep voor uw irritaties als ondernemer, maar lever alleen relevante content voor uw doelgroep aan. Let ook op uw spelling. Zoekmachines maar ook websitebezoekers zijn wantrouwig voor websites met een overvloed aan taalfouten.

Actief
Denk niet dat u er met het schrijven van een blogtekst van af bent. Wilt u aan contentmarketing doen, dan heeft u een strategie nodig. Schuim het internet af naar blogs die op uw producten en diensten inspelen, en geef commentaar met een link naar uw eigen weblog of website. Probeer ook contact op te nemen met hoogscorende bloggers en vraag of u als gastredacteur mag optreden. Vergeet dan zeker niet te verwijzen naar uw eigen website!

Sociaal

Bloggen is een sociale activiteit. Gebruik websites zoals LinkedIn en Facebook om uw blog te promoten. Post er uw favoriete artikels op en beantwoord vragen van nieuwsgierigen. Ga eens een kijkje nemen op websites zoals Ask.com en fora’s, en neem deel aan de discussie. Zo creëert u steeds meer mogelijkheden om uw blog in de schijnwerpers te plaatsen.

Blijf up-to-date
Zoekt uw content voor uw website? Dan moet u het nieuws uit uw sector op de voet opvolgen, zodat u er op kan reageren wanneer het nog actueel is. Schrijf u in op RSS feeds of Google Alerts. Zo komt het nieuws rechtstreeks tot bij u.

Bent u geen ‘doe-het-zelver’ of lijkt dit alles u heel wat extra werk? Dan schieten de contentleveranciers van Koppa Digitale Media u graag te hulp. Neem hier vrijblijvend contact met ons op.