Communiceren met de media: zo doe je het niet!

Brusselse burgemeester belooft ‘onveilige vernieuwing’. Zo kopte De Standaard een artikel over een haast onleesbaar persbericht van de Brusselse burgemeester Freddy Thielemans. Een vergissing in eigen huis wordt daarmee zwaar afgestraft door de toonaangevende media.


Communicatie-ambtenaren beseffen maar al te goed dat het niet eenvoudig is om hun bericht in de media te doen verschijnen. Maar die media zijn op hun beurt op hun hoede. Hier het levende bewijs dat zelfs taalfouten onverbiddelijk worden afgestraft.

Tijdsdruk
Volgens de communicatiedienst was tijdsdruk en te weinig personeel de oorzaak voor deze communicatieve flater, maar in een sector waar dat dagdagelijkse kost is wordt dat niet zomaar als excuus aanvaardt.

Voorkomen is beter dan genezen
Maar het is niet de eerste of de laatste communicatiedienst die de mist in gaat. Tijdsdruk is vaak de boosdoener. Een extern communicatiebureau kan dan soelaas bieden. Of het nu om een eenmalig persbericht gaat of een meer projectmatige aanpak, samen komen we eruit wat wij voor u kunnen betekenen.