Google: “actuele content loont”

Zoekmachinegigant Google gebruikt voortaan een nieuwe zoekmethode. Door het aanpassen van het algoritme zal voortaan de meest recente inhoud hoger worden geplaatst.


Daarmee onderschrijft Google de ideologie van communicatiebureau Koppa Digitale Media. In principe is het niet nieuw dat websites waar er veel beweging is, bijvoorbeeld door op regelmatige basis nieuwe content aan te leveren, beter scoren dan statische websites. Het verschil is dat Google nu specifiek naar de inhoud van de websites gaat kijken.

Logisch
De vernieuwing is een uitbreiding van Google Caffeïne. Die toepassing werd eerder al geïmplementeerd zodat Google sneller nieuwe inhoud kan indexeren. Deze aanpassing is min of meer de logische aanvulling omdat die recente of actuele inhouden nu ook daadwerkelijk hoger in de zoekresultaten scoren.

Actueel
Volgens Google zou de aanpassing een invloed hebben op 35 procent van de zoekopdrachten. Voor bedrijven die aan contentmarketing (willen) doen, is dat een zeer interessante ontwikkeling. Als de klant bijvoorbeeld op zoek is naar een printer van het merk Brother, dan zullen de meest recente modellen bovenaan verschijnen. Daardoor wordt actuele, originele en regelmatige content nog belangrijker voor bedrijven, die willen opvallen in de digitale zee.

Wilt u uw concurrenten voor zijn? Neem dan contact op met Koppa Digitale Media. Samen werken we uw contentmarketingplan uit.

Bron: www.zdnet.be