Koppa-content op iPhone, iPad, iPod Touch

Jouw digitale content rechtstreeks op iPad, iPhone of iPod Touch met een eigen app? Dat kan. Koppa Digitale Media en Ranavision hebben samen een software ontwikkeld voor bedrijven waarmee ze een gepersonaliseerde en betaalbare applicatie kunnen aanschaffen.

Meer en meer software-ontwikkelaars storten zich op de wereld van iPad-applicaties. De reden is simpel. De Apple-hebbedingen verkopen als zoete broodjes.

Het probleem is dat de ontwikkelaars zich nog te vaak vastpinnen op het huidige gebruik van de apps. Mediabedrijven maken een iPad-versie van een tijdschrift of krant. Dat is een gemiste kans omdat het medium de mogelijkheid biedt om digitale content rechtstreeks naar de app te versturen. Zo leest de gebruiker geen herkauwde informatie, maar ontvangt hij een live feed met de laatste nieuwtjes.

Contentmarketing
“Onze app is vooral interessant voor bedrijven die inzetten op contentmarketing. Als ze een weblog hebben, kunnen ze die koppelen aan de app. We personaliseren de app (huisstijl, logo) naar gelang de noden van de ondernemer. Daarmee creëren we nog een kanaal om de klant te bereiken”, vertelt ontwikkelaar van Ranavision, Bart Pattyn.

Primeur
“Het leuke is dat je extra service biedt. Als je dat wenst, kan de content in primeur op de app verschijnen. Zo hebben je gebruikers het gevoel van exclusiviteit en dat leidt tot een bevoordeelde klantenrelatie”, aldus Bart.

Kmo’s
Ook het prijskaartje is interessant. “Om een standaard applicatie te laten bouwen, ben je al snel duizenden euro’s kwijt. Dat werkt misschien voor grote bedrijven, maar voor kmo’s is dat minder interessant. Omdat onze applicatie schittert in de (schijnbare) eenvoud, kunnen we de prijs drukken. Zo kunnen we kwaliteit aanbieden voor een betaalbare prijs”, besluit Bart.

iTunes
Alle apps moeten in iTunes, de webshop van mediabedrijf Apple, aangeboden worden. Dat betekent dat Apple de controle houdt over alles wat er in die winkel verschijnt en dat niet alle apps toegelaten worden.